Titols i resum a tot arreu
Dimarts 24 de maig a les 19h: Conferència (Online) Corrents de marea estel·lar al voltant de galàxies anàlogues a la Via Làctia

Ponent: Sílvia Farrà. Sòcia d'Aster
"El marc jeràrquic de la formació de galàxies contempla la formació i evolució de cossos estel·lars massius a través de la caiguda i fusions successives de sistemes de baixa massa inicialment units, així com de l’entrada de gas fred. Utilitzant els models actuals, es prediu la interrupció continua de les galàxies satèl·lit al voltant de les galàxies massives.
Això deriva a una àmplia diversitat de diferents característiques estructurals als halos d’aquestes galàxies massives, el que comporta diferents tipus d’interaccions amb les galàxies satèl·lit. Així doncs, com a conseqüència d’aquests fenòmens apareixen, per exemple, corrents de marea estel·lar. Aquestes es caracteritzen per ser dinàmicament fredes i per formar-se a partir d’una galàxia satèl·lit enana. Acostumen a manifestar-se com a llargues estructures al volant de la galàxia principal, mentre hi tracen, aproximadament, la òrbita de la galàxia satèl·lit. D’aquesta forma, aquestes corrents estel·lars ens proporcionen un coneixement del potencial gravitatori en el que orbiten.
Un cop introduïdes aquestes corrents estel·lars, presentaré el projecte que vaig començar a realitzar a finals del 2021 i en el que em trobo treballant actualment a l’Observatori de Leiden.
L’objectiu principal d’aquest es la recerca i anàlisi de corrents de marea estel·lar en galàxies que presenten més similituds a la Via Làctia que podrien ser observades espectroscòpicament per la futura generació de telescopis.
D’aquesta manera ha sigut possible realitzar un anàlisi de les corrents estel·lars de galàxies anàlogues a la Via Làctia obtenint uns resultats coherents respecte a prediccions prèvies a aquest treball."


 
Data: 24/05/2022
Hora: 19 : 00
Duració: 2 Hores 
Localització: On line
Contacte: activitats@aster.cat
Telèfon: 93 451 44 88
Cost: Activitat per a socis (gratuïta)

Activitats previstes