Titular notícies
Dimecres 20 Desembre 2017

Cuando los recursos son limitados, hay que aguzar el ingenio, especialmente en el entorno adverso del espacio. Aunque la Estación Espacial Internacional se reabastece periódicamente mediante naves de carga como Dragon, los vuelos espaciales del futuro serán autosuficientes, y para ello habrá que reciclar y reutilizar recursos preciosos como el oxígeno. Precisamente eso es lo que estudiará un experimento a punto de comenzar.  


Dimarts 19 Desembre 2017

Esta colorida serpentina se ha creado a partir de datos reales sobre la orientación del satélite Gaia de la ESA a medida que se desplaza por el firmamento.


Dimarts 19 Desembre 2017

El 12 de diciembre de 2017, el nuevo satélite de Copernicus, Sentinel-5P, capturó la presencia de aerosoles absorbentes elevados —provocados por incendios— en la atmósfera sobre la costa oeste de los Estados Unidos.


Dissabte 16 Desembre 2017
Dimecres 10 de gener - Conferència "Comas i Solà i el progrés Astronòmic del segle XX"

Ponent:  Sr. Pere Closas . Llicenciat en Física. Membre de la Junta d'Aster.
INFORMACIÓ IMPORTANT: En aquesta ocasió, el lloc per la conferència serà l´Auditori de l´Espai Vil·la Urània. C/. Saragossa nº29 .
"Comas i Solà va ser un gran divulgador científic a qui va tocar viure en una època de grans progressos en el coneixement astronòmic. La conferència presentarà alguns dels avenços de l'Astronomia del primer terç del segle XX i la forma com es van reflectir en els articles de Comas i Solà a La Vanguardia.
En particular es parlarà del coneixement de Mart i de les investigacions sobre les distàncies i l'estructura de l'Univers."
Us hi esperem

Dissabte 16 Desembre 2017
Divendres 16 de març - Conferència "Astrònomes, amb "E" d'estrella"

Ponent:  Judith Ardèvol Guillamón. Primer curs de grau de Física i una de les 20 millors notes de selectivitat de Catalunya. Sòcia d'Aster.
INFORMACIÓ IMPORTANT: En aquesta ocasió, el lloc per la conferència serà l´Auditori de l´Espai Vil·la Urània. C/. Saragossa nº29 .
"En l’astronomia trobem protagonistes de classes ben dispars: els planetes, els cometes, els forats negres... com també les estrelles, les supernoves, les galàxies, les constel·lacions, etc.
Seria lícit, doncs, preguntar-se si -anàlogament als cossos celestes- també hi ha diversitat de gènere pel que fa als astrònoms o astrònomes memorables. La resposta és ben clara: per suposat que sí!
Tots hem sentit alguna vegada noms com William Herschel, Galileo Galilei, Johannes Kepler, Carl Sagan, Nicolau Copèrnic... Però ningú no ens ha parlat mai de l’Annie Jump Cannon, l’Henrietta Swan Leavitt, la Caroline L. Herschel, la Mª Assumpció Català i Poch o la Jocelyn Bell, per citar-ne només unes quantes.
Feu un lloc a l’agenda per a una cita amb grans estrelles: les dones astrònomes."
Us hi esperem.

Feed RSS de notícies